بیماری میوپاتی و انواع آ ن

بیماری میوپاتی و انواع آ ن چیست؟

بیماری میوپاتی چیست؟

میوپاتی به بیماری عضلانی گفته می‌شود که در این موارد، عضلات کمتر از آنچه که باید کار می‌کنند و عملکرد اولیه خود را ندارند. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که عضلات به درستی رشد نکنند، وقتی آسیب دیده‌اند یا فاقد اجزای مهم هستند.

عضلات به طور معمول با انقباض خود کارشان را انجام می‌دهند، به این معنی که کوتاه می‌شوند. یک عضله از پروتئین‌ها و سایر اجزای ساختاری تشکیل شده است که به صورت هماهنگ برای انقباض عضله حرکت می‌کنند.
وقتی هر یک از این اجزا معیوب باشد، این ممکن است باعث بیماری میوپاتی شود. بیماران به دلیل اختلال در عملکرد فیبرهای عضلانی، ضعف عضلانی را تجربه می‎کنند.

برخی از میوپاتی‎ها ژنتیکی هستند و می‎توانند از والدین به کودک منتقل شوند. برخی دیگر در اواخر زندگی به دست می‎آیند و می‎توانند به دلیل بیماری خود ایمنی باشند، یا اختلالات متابولیکی و اکتسابی باشد.

انتظار می‎رود برخی از میوپاتی‎ها به مرور بدتر شوند، در حالی که برخی نسبتاً پایدار هستند. چندین میوپاتی ارثی هستند و بسیاری از آنها نه.

علائم بیماری میوپاتی

برخی از علائم بیماری میوپاتی عبارتند از:

• ضعف
  • گرفتگی عضلات
  • سفتی
  • حساسیت
  • مشکل در راه رفتن و بالا رفتن از پله

انواع میوپاتی

انواع میوپاتی عبارتند از میوپاتی ارثی، میوپاتی مادرزادی و میوپاتی اکتسابی.

بیماری میوپاتی مادرزادی یعنی میوپاتی که فرد با آن متولد می‌شود. اعتقاد بر این است که بسیاری از این شرایط ارثی است یا از طریق ژنتیک از طریق خانواده‌ها منتقل می‌شود، در حالی که علائم میوپاتی مادرزادی غالباً از سنین بسیار پایین آغاز می‌شود، اما همیشه اینگونه نیست.

شما عزیزان می توانید که سوالات خود را با ما در میان بگذارید. با کلیک کردن اینجا سوالات خود را برسید.

مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و نورون

برای دریافت اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

برای مشاهده پیج اینستاگرام مرکز تخصصی مغز و اعصاب نورون اصفهان  کلیک کنید.

مطالب پیشنهادی :

اورای بینایی چیست