بسته به نوع تست درخواست پزشک معالج از ۴۵دقیقه تا ۲ساعت طول می‌کشد. در موارد خاص بیشتر هم طول می‌کشد. در این‌گونه موارد بهتر است که برای جلوگیری از خستگی بیمار و پزشک انجام دهنده تست نوار عصب و عضله ، آن را در چند جلسه متفاوت انجام داد.گاهی مواقع لازم است که تست چند بار تکرار شود. یک علت این امر آن است که تغییراتی که در مراحل مختلف بیماریهای عصب و عضله در این آزمون دیده‌می‌شود متفاوت است.

اقدامات ضروری برای بیماران در هنگام انجام نوار عصب و عضله:

در روز انجام تست نوار عصب و عضله ،استحمام نموده ومواد زائد را ازروی پوست محل آزمون بزودایید. از استعمال هر گونه مواد آریشی و  لوسیون، کرم و یا پماد بر روی محل آزمون خودداری نمایید.

پرونده پزشکی از جمله  کلیه آزمایشات و عکسهای رادیولوژی خود را به همراه داشته باشید .

قبل از انجام  آزمون، انتهای اندامهای (دستها و پاههای) خود را گرم کنید .

قبل از انجام  آزمون، دستبند انگشتر و هر شی فلزی را از اندامها خارج نمایید .

قبل از انجام  آزمون ،موبایل و کلیه دستگاههای الکترونیک خود را خاموش نمایید .

اگرپیس میکر قلبی استفاده می کنید پزشک خود را اگاه سازید.

ز داروهای رقیق کننده خون نظیر وارفارین ، هپارین ویا پلاویکس استفاده می کنید ،پزشک خود را اگاه سازید.

اگر مبتلا به بیماری ههای عفونی از جمله ایدز وهپاتیت  هستید  پزشک خود را اگاه سازید.

اگر مبتلا به بیماری ههای خونی،  نارسایی مزمن کلیه ، نارسایی کبد و بیماری قلبی هستید پزشک خود را اگاه سازید.

پس  از تست نوار عصب و عضله ممکن است کمی درد وکبودی در محل سوزنهاداشته باشید  ،اما این عارضه در عرض چند روز ناپدید می شود. برای کاهش درد والتهاب می توانید از ماساژ یخ یا استامینوفن خوراکی استفاده نمایید .

تست نوار عصب و عضله چه عوارضی دارد؟

تست نوار عصب و عضله دارای عوارضی است. اما در صورت رعایت نکات خاصی که پزشک انجام‌دهنده آزمون به آن اشراف دارد، این عوارض برای شما رخ نخواهد داد.

تنها عارضه‌ای که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد درد موقتی در محل ورود سوزن است. این درد ممکن است چند ساعت طول بکشد و به مسکن معمولی مثل استامینوفن یا بروفن و یا سرد کردن موضعی محل پاسخ می‌دهد. در هنگام انجام تست نوار عصب و عضله در محل ورود سوزن ممکن است خون‌ریزی مختصری دیده‌شود. در اینگونه موارد پزشک با فشار موضعی پنبه به مدت کافی اقدام به خاتمه خونریزی می‌کند. اما در بعضی بیماران بویژه بیمارانی که دارای عیوب خونریزی‌دهنده هستند و یا داروها و یا موادی که خونریزی می‌دهند را مصرف می‌کنند پس از چند ساعت از خاتمه تست خونریزی شروع شود. در این موارد بیمار پس از تمام شدن آزمون متوجه خون ‌مردگی و یا تورم موضعی می‌شود. در اینگونه موارد معمولاً فشار دادن جسم سردی مثل یخ به محل درگیر برای مدت چند دقیقه خونریزی را برطرف می‌کند، هر چند که بر طرف شدن تورم و خونمردگی مدتی طول خواهد کشید. بهر حال در موقع بروز هر عارضه ناشی از نوار عصب و عضله که به روشهای فوق جواب ندهد پزشک انجام‌ دهنده آزمون را مطلع کنید.