خطر ویروس کرونا چقدر است ؟

ویروس کرونا تا چه اندازه خطرناک است؟

در حال حاضر هیچ‌کس پاسخ این سوال را نمی‌‌داند. برای مشخص کردن این که بیماری کرونا تا چه حد «خطرناک» است، نیاز به اطلاعاتی هم درباره‌ی وخامت و شدت بیماری و هم درباره‌ی سرعت و سهولت گسترش آن داریم. متخصصان بیماری‌های اپیدمی اغلب از این ابزار برای ارزیابی بیماری‌هایی مانند انواع جدید آنفولانزا و تعیین اقدامات مورد نیاز برای آن‌ها استفاده می‌کنند.

در صورتی که بیماری خیلی شدید نباشد (درصد کمی از افراد را بکشد) اما خیلی مسری باشد، باز هم اثرات مخربی خواهد داشت. اگر ویروسی میلیون‌ها نفر را درگیر کند، حتی اگر درصد کمی از آن‌ها هم بمیرند، تعداد تلفات باز هم زیاد خواهد بود.

محققان هنوز در تلاش هستند که علائم ویروس کرونا را بشناسند که از چیزی شبیه به علائم سرماخوردگی ساده تا علائم بسیار شدید متغییر است. بر اساس اطلاعات حدود ۲۰ درصد از افراد آلوده به ویروس علائم شدید داشته‌اند.

در حال حاضر تلفات این نوع جدید از ویروس کرونا حدود ۲ الی ۳ درصد است که البته با ادامه پیدا کردن شیوع ویروس امکان تغییر این درصد وجود دارد؛ در صورتی که تلفات ویروس سارس چیزی حدود ۱۴ الی ۱۵ درصد بود. اکثر تلفات ویروس کرونا تا کنون افراد پیر بوده‌اند که مشکلات سلامتی دیگری مثل بیماری‌های قلبی، فشار خون و دیابت داشتند. طبق آمار این گروه از افراد بیش از دیگران در خطر مرگ بر اثر بیماری‌هایی مثل آنفولانزا هستند.

آیا ویروس کرونا همان سارس است؟

ویروس جدید هم از چین شروع شده، اما ویروس سارس نیست. از آنجا که این دو ویروس از یک خانواده هستند، شباهت‌هایی با یکدیگر دارند اما کرونا یک ویروس کاملا جدید است. البته نقاط مشترک این دو ویروس می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا با استفاده از تجربیاتی که از گذشته دارند برای متوقف کردن این ویروس بهتر عمل کنند.

چگونه از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنیم ؟