گردن درد

نشانه های گردن درد و راه های پیشگیری از آن

گردن درد طولانی مدت را جدی بگیرید

گردن درد ناشی از فشارهایی وارده به مهره های گردن و دیسک های گردنی می باشد . گردن یک انسان از مهره‌هایی ساخته شده است که از ناحیه سر به سمت لگن گسترش می‌یابد. دیسک‌های گردنی شوک بین استخوان‌ها را جذب می‌کنند .

استخوان‌ها، رباط‌ها و عضله‌های گردن از سر حمایت می‌کنند و اجازه حرکت کردن به آن‌ها را می‌دهند. هر گونه ناهنجاری، التهاب یا آسیب می‌تواند درد گردن و یا سفتی را در ناحیه به وجود آورد.

بسیاری از مردم زمانی که مدتی طولانی مقابل کامپیوتر می‌نشینند و به فعالیت‌هایی مانند خیاطی و یا رانندگی مشغول هستند از درد در این ناحیه شکایت می‌کنند.

در حالت عادی بسیاری از این دردها در طول یک هفته خودبه خود از بین می روند. این عارضه به دلیل ضعف عضلات گردن بروز می‌کند و گاها امکان دارد نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر باشد.

اگر گردن درد همراه با بی‌حسی یا از دست دادن قدرت انجام کارهای روزانه باشد،به طوری که شانه یا بازو بسوزد، مراجعه به پزشک الزامی است.


بیشتر بخوانید : درمان کمردرد و  دردگردن  


درد دیسک های گردن

آشنایی با نشانه های این بیماری

  • عدم تحمل نگه داری سر در وضعیتی ثابت برای مدتی معین
  • درد ماهیچه‌های گردن و اطراف آن و بروز اسپاسم
  • عدم توانایی چرخش گردن و سر
  • پخش شدن درد به سمت بازو و یا سر
  • بی‌حسی، ضعف یا سوزش گردن و اندام‌های نزدیک آن

چگونه از بروز درد گردن جلوگیری نماییم؟

    • برای پیشگیری از درد گردن، سر خود را روی ستون فقراتتان متمرکز کنید.
    • برخورداری از وضعیتی مناسب هنگام انجام فعالیت‌های روزانه
    • اجتناب از کار طولانی مدت مانند نشستن پشت کامپیوتر
    • اجتناب از بلند نمودن اجسام سنگین یا حمل کیفی که بار زیادی دارد. سعی کنید کیف خود را هیچگاه به صورت یکطرفه روی دوشتان نیندازید چراکه فشار قابل‌توجهی را به شانه و گردن وارد می‌کند.
    • هماهنگی موقعیت سر و گردن با بدن هنگام خواب

 

نوشته های مشابه