درمان با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چه مشکلاتی را درمان می کند ؟

فیزیوتراپی معمولا چه مشکلاتی را درمان می کنند؟

فیزیوتراپی معمولا هم بر روی توانبخشی و هم پیشگیری تمرکز دارند. درمان ها می توانند برای مشکلاتی که توسط مصدومیت، بیماری یا ناتوانی ایجاد شده اند به کار روند. برای مثال:

• درد گردن و کمر که به دلیل مشکلات عضلانی و اسکلتی ایجاد شده اند
  • مشکلات استخوان ها، مفاصل، عضلات و لیگامنت ها مانند التهاب مفاصل و اثرات جانبی قطع عضو
  • مشکلات ریه ها نظیر آسم
  • ناتوانی در نتیجه ی مشکلات قلبی
  • مشکلات لگنی مانند مسائل دفع ادرار و مدفوع به دلیل بارداری و زایمان
  • از دست دادن تحرک به دلیل ترومای مغزی یا نخاعی و یا به دلیل بیماری هایی نظیر پارکینسون و تصلب بافت ها
  • خستگی، درد، تورم، کوفتگی و از دست دادن قدرت عضلانی، برای مثال در طول درمان سرطان یا استفاده از داروهای سرخوش کننده.

مواردی که فیزیوتراپیست ها می توانند به شما کمک کنند !

• افزایش قدرت و انعطاف پذیری بدن
  • افزایش تحرک و آزادی حرکت کردن
  • تنفس راحت تر
  • کاهش درد
  • کمک به استقامت
  • جلوگیری از مصدومیت

استفاده از تکنیک های فیزیوتراپی شما را قادر می کند که فعالیت هایی را که دوست دارید و برای تان اهمیت دارند را دوباره از سر بگیرید. تغییری که به دلیل مراجعه به فیزیکال تراپی حس می کنید معمولا بسیار محسوس است.

بیشتر بخوانید : ۱۰ فایده مهم فیزیوتراپی

در فیزیوتراپی از چه تکنیک هایی استفاده می شود ؟

• این مسئله به طور مستقیم به نوع مشکل یا مصدومیت شما بستگی دارد اما عموما موارد زیر و یا ترکیبی از آنها مورد استفاده قرار میگیرد.
  • دست ورزی بدون استفاده از ماشین: حرکت دادن مفاصل و بافت های نرم به جریان مایعات بدن کمک می کند و عضلات سفت شده و دچار اسپاسم را رها می کند.
  • تحریک الکتریکی اعصاب: جریانات کوچک الکتریکی که به نواحی آسیب دیده وارد می شوند تا راه سیگنال های درد به سمت مغز را ببندند.
  • طب سوزنی: سوزن ها باعث تحریک سیستم عصبی می شوند و باعث از بین رفتن درد، رها شدن عضلات، تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم عملکرد های مختلف بدن می شوند.
  • نمایش و آموزش: یاد دادن الگوی مناسب حرکتی به بیماران اجازه می دهد که در فرایند درمان خودشان مشارکت داشته باشند.
  • آزمون عملکردی: آزمودن یک بیمار برای ارزیابی توانایی های فیزیکی او.
  • تدارک لوازم: تجویز، ساخت و استفاده از ابزار کمکی، حمایت کننده و منعطف.